Warunki reklamacji
Dino udziela 2-letniej gwarancji na wszystkie zakupione towary
- Firma Dino zapewnia 2 letnią gwarancję i rękojmię na wszystkie zakupione produkty. Nie wszystkie produkty posiadają fabryczną gwarancję producenta, wtedy dowodem upoważniającym do reklamacji jest nasz paragon fiskalny, faktura vat lub inny dowód zakupu.
- Ze względu na tendencję paragonów do blaknięcia (papier termiczny), proponujemy skopiować paragon lub trzymać go w ciemnym miejscu.
-
Prosimy o sprawdzenie stanu każdej przesyłki w obecności kuriera, w celu ustalenia, czy nie ma widocznych uszkodzeń, mogących nastąpić w czasie transportu. Jeśli zauważono uszkodzenie towaru dopiero po jego rozpakowaniu, prosimy o wezwanie kuriera i spisanie protokołu szkody. Ułatwi to rozpatrzenie reklamacji z tytułu uszkodzeń w czasie transportu.
telefony do filii GLS
ZASADY POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
§ 1. Podstawa prawna, przedmiot i miejsce zgłoszenia reklamacji.
- Niniejszy regulamin określa zasady i warunki postępowania reklamacyjnego w przypadku wystąpienia wady fizycznej lub prawnej w produktach sprzedawanych przez firmę Dino, zwaną dalej sprzedawcą.
- Niniejsze warunki oparte są o Ustawę o prawach konsumenta z 30 maja 2014 poz. 827 oraz Kodeks cywilny.
- Kwestie nie ujęte w niniejszym regulaminie są regulowane przez podane w poprzednim zdaniu akty prawne
- W przypadku powstania wątpliwości interpretacyjnych lub niejednoznaczności, nadrzędne i obowiązujące są postanowienia Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 poz. 827 i Kodeksu cywilnego.
- W takiej sytuacji klient ma zawsze prawo do wybrania korzystniejszej dla siebie opcji.
- Dino odpowiada za sprzedany towar w ciągu 2 lat od otrzymania towaru przez klienta.
- Miejsce składania reklamacji : Dino, 90-423 Łódż Piotrkowska 91.
§ 2. Warunki zgłoszenia i wysłania reklamacji
- W celu zgłoszenia reklamacji online należy :
- wydrukowac wypełniony formularz reklamacyjny lub opisac wady towary na innym dowolnym formularzu
- zapakować towar starannie, dołączyć dowód zakupu i opis niezgodności towaru z umową
- w celu sprawniejszego rozpatrzenia reklamacji prosimy o wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego metodą online
- zgłaszany do reklamacji produkt musi zapakowany w sposób właściwie zabezpieczający reklamowany towar.
- nasz konsultant odeśle informację zwrotną dotyczącą dalszych kroków postępowania reklamacyjnego
- w wiekszości przypadków sprzedawca lub serwis gwarancyjny wysyłają na swój koszt kuriera po odbiór reklamowanego towaru
- w przypadku wyraźnego żądania klienta możliwy będzie inny sposób dostarczenia reklamowanego towaru do sprzedawcy.
- Możliwe jest zgłoszenie reklamacji towaru przez konsumenta inna metodą i w innej formie, ale dla celów dowodowych i ze względów praktycznych polecamy procedurę opisaną powyżej.
- Do każdego reklamowanego towaru powinny zostać dołączone :
- oryginał lub kopia dowodu zakupu (paragon fiskalny lub faktura vat )
- inny dowód zakupu : np. potwierdzenie przelewu bankowego
- pismo z opisem wad towaru
- W przypadku posiadania wypełnionej przez sprzedawcę fabrycznej gwarancji producenta należy ją dołączyć do reklamowanego towaru.
- Zagubienie tej gwarancji nie zwalnia sprzedawcy od odpowiedzialności za towar w ramach rękojmi, gdy klient posiada inny dowód zakupu towaru.
- Brak dowodu zakupu nie jest formalnie przeszkodą w złożeniu reklamacji, ale wówczas konsumentowi będzie trudno udowodnić, że towar został nabyty u sprzedawcy.
- Klient nie ponosi kosztów dostarczenia reklamowanego towaru.
§ 3. Postępowanie reklamacyjne
- Dino zobowiązuje się załatwić reklamację w możliwie najszybszym terminie nie dłuższym niż 14 dni (termin podstawowy).
- Dino zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu obsługi reklamacji, jeśli z przyczyn niezależnych od sprzedawcy zachowanie terminu podstawowego jest niemożliwe.
- Uznając zgłoszenie reklamacyjne za zasadne, sprzedawca może dokonać:
- a) naprawy wadliwego produktu lub jego wymiany na nowy, chyba, że jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów
- b) zwrotu zapłaconej ceny (odstąpienia od umowy) lub obniżki ceny (zaproponowanej przez konsumenta), jeśli nie jest możliwe załatwienie reklamacji w sposób wymieniony w punkcie (a).
- Odstąpienie konsumenta od umowy (zwrot gotówki) jest nieuzasadnione, gdy wada towaru jest nieistotna - art. 560 § 4 Kodeksu cywilnego
- W przypadku zaistnienia wady istotnej sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu gotówki lub wymiany towaru na nowy przy drugiej reklamacji.
- W przypadku niewuzględnienia żądania klienta, co do sposobu załatwienia reklamacji, sprzedawca poinformuje o tym klienta w ciągu 14 dni od daty jej zgłoszenia.
- Wszystkie zgłoszenia reklamacyjne rozpatrywane są w konsultacji z rzeczoznawcą i wyspecjalizowanym serwisem. Zdecydowana większość reklamacji jest rozpatrywana pozytywnie, często zgodnie z żądaniem klienta, zawartym w druku reklamacyjnym.
- Towar powinien być przesłany do serwisu starannie zapakowany. Uszkodzenia spowodowane brakiem odpowiedniego opakowania mogą być usuwane na koszt Klienta.
- Czas naprawy nie powinien przekraczać 14 dni, ale w sytuacjach skomplikowanych sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu.
- Pełnowartościowy, wolny bez wad (zgodny z umową) towar zostanie dostarczony bezzwłocznie do klienta na koszt sprzedawcy.
- Sprzedawca zobowiązuje się, na życzenie klienta, do udzielenia informacji o przebiegu i sposobie załatwienia reklamacji.
- Konsument ma prawo do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dzięki instytucji Miejskiego Rzecznika Konsumentów - ul. Piotrkowska 113, 90-430 Łódź, e-mail: mrk@uml.lodz.pl
Niniejsze zasady reklamacyjne zostały opracowane na podstawie obowiązującego w Polsce prawa : Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 poz. 827 oraz : Kodeksu cywilnego. W przypadku powstanie jakichkolwiek wątpliwości lub sprzeczności nadrzędne i obowiązujące sa przepisy powołanych aktów prawnych.